lördag 23 oktober 2010

INTE okej!

Satt nyss och läste min kompis Jennys blogg.. Och såg ett inlägg om otrogenhet, och jag håller med henne till 100 om att otrogenhet INTE är okej!

Otrogenhet är nog en av de värsta saker man kan göra mot en människa. Jag har själv varit med om det ett antal gånger så jag vet exakt hur ont det gör.
Kan man inte hålla sig till en så ska man inte heller vara i en relation enligt mig.
För mig spelar det ingen roll om man skriver, pratar eller gör någon olämpligt. För så länge det handlar om att stöta, flörta, kyssa eller kanske tillochmed ha sex med en annan människa än den man är i ett förhållande med så är det INTE OKEJ!
Man gör bara inte så.
Dom som gör så.. dom kan inte varit med om det själva, för vet man hur det känns så skulle man aldrig någonsin göra samma sak mot någon människa. JUST PGA man vet hur jävla ont det gör!
Jag älskar min Martin och visst vi bråkar ibland men även fast vi gör det så skulle jag aldrig vilja byta ut honom mot NÅTT! Inte ens alla pengar eller all lycka i hela världen..! För jag älskar honom! Även i bråkets heta stund så får jag inte ens en tanke på att vara med någon annan..! Jag kanske har fel eller ni kanske inte inte håller med alls, men jag tror att relationen stärks av att man tjaffsar ibland. Jag menar självklart inte att man ska tjaffsa med flit, men är det någon nån blir sårad av och man börjar tjaffsa.. så om man sen löser det så tror jag att man stärker relationen, alltså inte av tjaffset utan att man LÖSER det! Jag tror även man lär känna varandra på en helt annan dimention, man lär känna mer av varandras psyke, om vad den andra klarar av och va den inte pallar, om vad den andra tolererar och inte.

Man är väl i en relation för man älskar den personen man har en relation med ? Och älskar man någon, hur i helvete kan man då ens tänka tanken att vara med någon annan?
Jag förstår verkligen inte.
Kan någon vara snäll och förklara??! För som sagt förstår jag verkligen inte va dom som är otrogna tänker med.. och då har jag ändå vart utsatt för det ett antal ggr, och jag fattar ändå inte..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar